Pomáhajúce profesie v edukácii detí
a žiakov II.
Naša základná škola sa od 01.01.2021 zapojila do národného projektu Pomáhajúce profesie v edukácii detí a žiakov II. Vďaka vyššie spomínanému projektu na škole pracuje inkluzívny tím v zložení pedagogickí asistenti, školský psychológ a školský špeciálny pedagóg. Tento tím pracovníkov sa aktívne zapája do edukačného procesu a chodu školy.
Pedagogickí asistenti sú nápomocní ako vo výchovno-vzdelávacom procese, tak vo voľnočasových aktivitách organizovaných školou, v spolupráci s rodinou. Aktívne spolupracujú:
s pedagogickými zamestnancami školy, s učiteľmi v triede,
sú nápomocní žiakom so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, ako je prekonávanie bariér, ktoré plynú z ich zdravotného znevýhodnenia,
podieľajú sa na uľahčovaní adaptácie žiakov,
aktívni sú pri spoločenských a športových podujatiach školy a pri komunikácii s rodičmi (zákonnými zástupcami) žiaka o procese výchovy a vzdelávania.
Súčasťou inkluzívneho tímu na škole je školský psychológ a školský špeciálny pedagóg.
Školský psychológ vykonáva:
psychologickú diagnostiku,
poskytuje individuálne, skupinové alebo hromadné psychologické poradenstvo, prevenciu a intervenciu žiakom so zameraním na výchovu a vzdelávanie,
poskytuje psychologické poradenstvo zákonným zástupcom, pedagogickým zamestnancom a odborným zamestnancom,
spolupracuje pri prekonávaní bariér vo výchove a vzdelávaní žiakov,
pracuje so žiakmi s problémami v správaní,
aktívne spolupracuje s odbornými zamestnancami centier výchovného poradenstva a prevencie.
Školský špeciálny pedagóg:
vykonáva odborné činnosti v rámci špeciálnopedagogickej diagnostiky, individuálneho, skupinového alebo hromadného poradenstva a intervencie žiakom so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami,
poskytuje individuálne a skupinové špeciálnopedagogické poradenstvo, služby a konzultácie v procese výchovy a vzdelávania žiakom, zákonným zástupcom žiakov a pedagogickým zamestnancom školy,
uskutočňuje odbornú špeciálnopedagogickú starostlivosť žiakom s ťažkosťami v učení a v správaní,
spolupodieľa sa na vytváraní a aktualizácii IVVP pre žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami,
kompletizuje dokumentáciu individuálne začleneného žiaka a dohliada na používanie kompenzačných pomôcok odporúčaných zariadeniami výchovného poradenstva a prevencie,
pravidelne realizuje reedukácie so žiakmi so zdravotným znevýhodnením,
aktívne spolupracuje s odbornými zamestnancami centier výchovného poradenstva a prevencie a pripravuje podklady potrebné k vyšetreniu žiaka základnej školy.